Politika integrovaného systému
RI - STAV, s.r.o. se sídlem v Litovli je společnost,
která zabezpečuje realizaci v oblasti investiční výstavby dopravních staveb a inženýrských sítí a garantuje provedení díla odbornou koordinací a řízením součinnosti předem prověřených specializovaných dodavatelů.
Vrcholové vedení společnosti se rozhodlo zavést pro úspěšné řízení a nasměrování společnosti ke zvýšení její výkonnosti a konkurenceschopnosti integrovaný systém managementu pro trvalé zlepšování činností a procesů tak, aby to přineslo užitek všem zainteresovaným stranám – zákazníkům, pracovníkům, majitelům, dodavatelům, a zároveň minimalizovalo dopady na životní prostředí a BOZP, ve kterém tyto strany přímo nebo nepřímo působí.
Proto společnost vyhlašuje následující politiku integrovaného systému managementu, která se zaměřuje na ochranu životního prostředí, kvalitu a dodržování BOZP a jejíž důležitým úkolem je:
1. Zaměření na zákazníka
· Společnost je závislá na zákaznících, proto je prvotním zájmem společnosti orientace na zákazníka.
· Vše začíná a končí zákazníkem. Společnost plní požadavky zákazníků a snaží se překonat jejich očekávání.
· Společnost se zaměřuje na poznávání a porozumění současným i budoucím potřebám zákazníků.
· Společnost se zavazuje své hospodářské cíle dosahovat s ohledem na potřeby ochrany životního prostředí a dodržování BOZP.
· Společnost analyzuje a vyhodnocuje spokojenost zákazníků.
· Investiční záměry a svoji funkci podniku bude společnost projednávat i z hlediska minimalizace vlivů na životní prostředí.
· Společnost využívá marketingových činností pro získávání zákazníků na trhu.
· Spokojenost zákazníka a veřejnosti podmiňuje všechny činnosti společnosti. S činnostmi zaměřenými na prevenci negativního ovlivnění životního prostředí souvisí i prevence nehod a havárií včetně vedení a řízení zaměstnanců.
· Za plnění jednotlivých úkolů v oblasti BOZP jsou stanoveny konkrétní odpovědnosti na všech úrovních řízení, zejména u vedoucích pracovníků společnosti
· Vedení společnosti motivuje pracovníky k odvedení lepší práce a kvality a zvýšení výkonnosti.
· Vedení společnosti stanovuje cíle kvality a cíle v oblasti ochrany životního prostředí a BOZP, které chce v jednotlivých časových etapách dosáhnout.
· Vedení vytváří zdroje a podmínky tak, aby všichni pracovníci společnosti na všech úrovních řízení mohli plnit cíle kvality a cíle v oblasti ochrany životního prostředí a v oblasti BOZP stanovené vedením.
· Vedení společnost vytváří účinný a efektivní systém pro vnitřní komunikaci (tok informací).
· Společnost se zavazujeme k trvalému dodržování příslušných právních a jiných požadavků na ochranu životního prostředí a v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.
2. Zapojení pracovníků
· Lidský faktor je strategickým faktorem rozvoje organizace.
· V integrovaném systému managementu jsou zapojeni všichni pracovníci na všech úrovních řízení do procesu trvalého zlepšování, získávání podnětů, jejich vyhodnocování a navrhování opatření ke zlepšení.
· Společnost podporuje a využívá schopnosti pracovníků ve prospěch společnosti a všech zainteresovaných stran.
· Pracovníci jsou zapojeni do trvalého systému vzdělávání a získávání povědomosti o významu kvality.
· K dosažení předepsaných cílů ochrany životního prostředí a systému BOZP jsou rozvíjeny programy trvalého zlepšování služeb a procesů.
· Informováním pracovníků je podporováno jejich povědomí k péči o BOZP Kvalifikace a motivace pracovníků bude rozvíjena s ohledem na budoucí potřeby organizace
· Společnost pravidelně prověřuje a vyhodnocuje svůj integrovaný systém managementu; k tomuto účelu stanovuje prověřitelné cíle, kompetence a zdroje.
· Společnost se zavazuje k trvalému zlepšování vztahu společnosti k životnímu prostředí a k ochraně a zdraví při práci v mezích svých ekonomických zdrojů.
3. Vzájemně prospěšné dodavatelské vztahy
· Společnost a její dodavatelé jsou na sobě vzájemně závislí a jejich partnerství musí přinášet prospěch oběma stranám.
· Společnost přenáší na své dodavatele požadavky svých zákazníků.
· Společnost pravidelně hodnotí a vybírá dodavatele, kteří jsou schopni plnit její požadavky.
· Vzájemně výhodné vztahy zvyšují schopnost společnosti a jejich dodavatelů vytvářet užitnou hodnotu pro všechny zainteresované.
· Ochrana životního prostředí a bezpečnost a ochrana zdraví při práci je věcí každého pracovníka.
· Informování k péči o BOZP pracovníků je podporováno jejich povědomí ohledně péče o životní prostředí a . Kvalifikace a motivace pracovníků bude rozvíjena s ohledem na budoucí potřeby.
· Z hlediska BOZP společnost komunikuje s veřejností, orgány místní správy, státních institucí jakožto i s našimi zákazníky a dodavateli.
Společnost se zavazuje k šetrnému zacházení s přírodními zdroji, a to zejména při používání materiálů a energií. Z tohoto hlediska budou procesy, které mají vliv na životní prostředí analyzovány a zlepšovány.
Ve Třech Dvorech, dne 1.6.2010
Irena Ryšavá - jednatelka firmyRoman Ryšavý - jednatel firmy